بوتاکس صورت چه عوارض دارد؟

بوتاکس صورت چه عوارض دارد؟

 

 

 

بوتاکس صورت یک جراحی زیبایی است که با استفاده ماده بوتاکس به نام سم بوتولینوم (Botulinum toxin) انجام می شود. این ماده در نقاط خاصی از صورت برای آرام و شل کردن عضلات تزریق می شود.

این عمل باعث درمان خطوط و چین و چروک صورت انجام می گردد.

 

بوتاکس درمانی معمولا برای از بین بردن چین و چروک صورت، خطوط جانبی چشم، خطوط پیشانی و دور چشم استفاده می شود، اما با گذشت زمان، می تواند عوارض جانبی ناخواسته ای ایجاد کند که ممکن است برای برخی افراد مشکل ساز باشد. در ادامه به چندی از این موارد اشاره می کنیم.

 

 

 

عوارض بوتاکس صورت

 

1. خطر عفونت

با تزریق بوتاکس ، می تواند عفونت در محل تزریق به وجود آید. اگر نوع بوتاکس استفاده شده به درستی تزریق نشود، ممکن است باعث التهاب و زخم در محل تزریق شود. به همین دلیل این روش باید با دقت زیاد و توسط افراد متخصص انجام شود.

 

2. تورم

ممکن است برخی افراد بعد از تزریق بوتاکس در محل تزریق دچار ورم و تورم شوند. این واکنش معمولا چند ساعت یا چند روز پس از تزریق رخ می دهد و تنها چند روز طول می کشد.

 

3. حملات قلبی

برخی افراد ممکن است پس از تزریق بوتاکس با تاکید و فشار روی صورت دچار سکته قلبی شوند. این علائم در کسانی که سابقه بیماری قلبی دارند یا خطر بالقوه ای برای آنها وجود دارد، نگران کننده است.

 

4. لرزش

در برخی موارد، بوتاکس می تواند باعث ایجاد لرزش در نواحی صورت که تزریق انجام شده است، شود.

 

5. نارسایی عضلانی

در برخی موارد، بوتاکس ممکن است باعث نارسایی عضلات شود. این علائم ممکن است تا چند هفته پس از تزریق بوتاکس ظاهر شوند و ممکن است برای چندین ماه ثابت بمانند.

 

6. افتادگی پلک

در برخی موارد، ممکن است به دلیل تیره شدن عضلاتی که در زیر آن قرار دارند، زاویه پلک کاملاً تیره شود.

 

 

نتیجه گیری

انجام عمل بوتاکس همچون خیلی از روش های درمانی اگر توسط متخصص و اهل فن انجام شود می تواند نتیجه مثبت و کمترین عوارض را داشته باشد؛ اما اگر توسط افراد نابلد و غیر متخصص انجام گردد نه تنها نتیجه منفی بلکه آسیب های غیر قابل جبران را به دنبال دارد.

امیدواریم این مقاله برای شما  مفید بوده باشد.

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

مطالب دیگر مجله

جدیدترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش