پرایمر صورت چیست چه کاربردی دارد؟

 

پرایمر صورت چیست چه کاربردی دارد؟

 

به زبان ساده، پرایمر یک محصول آماده‌سازی است که پس از مرحله مراقبت از پوست استفاده می‌شود تا یک بوم‌ ایده‌آل برای هر آرایشی که بعداً ظاهر می‌شود ایجاد کند.

پرایمر شما ممکن است به شکل سرم صورت (حاوی اسید هیالورونیک) باشد که هیدراتاسیون را افزایش می‌دهد. یک کرم ضد آفتاب که ظاهر منافذ را محافظت و نرم می‌کند، یا یک پرایمر سنتی مبتنی بر سیلیکون که صاف و تار می‌شود.


شایان ذکر است که جدیدترین پرایمر‌ها فقط پوست را صاف نمی‌کنند، آرایش را هم ثابت نگه می‌دارند و منافذ را تا حد نامرئی محو می‌کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند خطوط ریز و چین و چروک‌ها را روشن و محو کنند، آکنه را هدف قرار دهند، و تنها رطوبت را اضافه کنند. برخی حتی می‌توانند به صورت موقتی به پوست لیفت دهند، بدون اینکه احساس سنگینی ایجاد شود.

 

آیا در آرایش صورت به پرایمر نیاز دارید؟

 

کافیه از خودتان بپرسید که چقدر از نتیجه آرایش صورتتان راضی هستید. اگر چیزی کم است (شاید بخواهید درخشش کلی یا درخشندگی بیشتری را به منطقه T خود اضافه کنید) یک پرایمر می‌تواند دقیقاً همان چیزی باشد که شما نیاز دارید.

 

پرایمر آرایشی چگونه استفاده می شود؟

 

بر خلاف محصولاتی که آرایش شما را فیکس می‌کنند، پرایمر‌ها تقریباً همیشه بعد از آخرین مرحله مراقبت از پوست و قبل از شروع آرایش استفاده می‌شوند.

در مورد کاربرد، آرایشگران همگی استفاده از انگشتان را برای استفاده از پرایمر توصیه می‌ کنند، زیرا آن‌ها می‌گویند این بهترین و ساده‌ترین راه برای ترکیب همه چیز و به دست آوردن یک روکش یکپارچه است. مری فیلیپس آرایشگر مطرح در این باره می‌گوید: «یک برس آرایشی فقط پرایمر را به اطراف می‌کشد. اگر شما یک جرمافوبیا هستید، همیشه می‌توانید از پد بیوتی‌ بلندر کمی مرطوب استفاده کنید.»

فیلیپس همچنین توصیه می‌کند قبل از شروع آرایش، یک دقیقه کامل به پرایمر زمان بدهید تا خشک و از ایجاد اختلال در آرایش جلوگیری شود.

در نهایت، اگر می‌خواهید چین و چروک‌ها، منافذ، یا لک‌های عجیب و غریب را پنهان کنید، می‌توانید فقط از پرایمر در قسمت‌هایی که می‌خواهید بپوشانید استفاده کنید. به اندازه دانه عدس در پشت دست خود بپاشید و با انگشتان خود آن را با یک حرکت ملایم روی محل مورد نظر ضربه بزنید، یا سعی کنید با یک برس زیرسازی (برای پر کردن چین و چروک‌های عمیق‌تر) آن را بمالید.

 

رایج ترین اشتباهات زدن پرایمر

 

یکی از اشتباهات اصلی که مردم در مورد پرایمینگ مرتکب می‌شوند این است که خیلی زود آرایش می‌کنند. همانطور که فیلیپس اشاره کرد، می‌خواهید یک دقیقه کامل یا بیشتر صبر کنید تا اجازه دهید پرایمر قبل از آرایش کامل خشک شود، زیرا این کار به کاهش لکه‌دار شدن پوست کمک می‌کند. اشتباه دیگری که مردم مرتکب می‌شوند این است که پرایمری را انتخاب می‌کنند که با نوع پوست آن‌ها اشتباه است. شما هرگز از یک مرطوب‌کننده مات‌کننده برای پوست‌های خشک یا بالغ استفاده نمی‌کنید، اینطور نیست؟ خب در مورد پرایمر هم همینطور هست.

 

در نهایت اینکه آیا استفاده از پرایمر ضروری است یا نه، 100 درصد به شما بستگی دارد که چه مقدار به مراقبت از پوست و کیفیت آرایشتان اهمیت می دهید.

 

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

مطالب دیگر مجله

جدیدترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش