نکات اصلی برای داشتن موهای سالم و شاداب

داشتن موهای ابریشمی و زیبا در نگاه اول دشوار و دست نیافتنی به نظر می‌رسد اما با رعایت اصول مراقبت از مو، امکان پذیر می‌شود. بی‌توجهی به سلامت موها، موجب آسیب‌دیدگی آن‌ها می‌گردد که ترمیم این آسیب‌ها، دشوارتر از پیشگیری از آن‌هاست. در این مقاله سعی داریم روش ها و نکات لازم برای داشتن موهای سالم و پیشگیری از آسیب‌دیدگی موها با استفاده از محصولات مناسب را مورد بررسی قرار دهیم.

 

 

روتین مراقبت از مو

برای داشتن موهای شاداب و سالم، باید طبق یک روتین مراقبت از مو، به صورت اصولی و مداوم عمل کرد. یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های تعیین‌کننده در تأمین سلامت موها، شناخت جنس مو می‌باشد زیرا نیازهای تغذیه‌ای در انواع جنس مو متفاوت است و هر فردی باید به طور متفاوتی به موهایش رسیدگی کند. از دیگر فاکتور‌های مهم در این زمینه، انتخاب محصولات مناسب تقویتی برای تأمین سلامت و شادابی موها می‌باشد. در روتین مراقبت از مو به ترتیب از شامپو، نرم‌کننده، ماسک مو، روغن و سرم استفاده می‌شود. نگهداری درست از موها علاوه بر حفظ سلامت آن‌ها، موجب زیباسازی ظاهر موها می‌شود و اعتماد بنفس و جذابیت را در افراد افزایش می‌دهد.

 

تجربه بهبود و زیباسازی مو با انتخاب شامپو سر مناسب

در فرآید مراقبت از مو، شامپوها نقش مهم و تأثیرگذاری را ایفا می‌کنند. شامپوها انواع گوناگونی دارند که وجه اشتراک همه آن‌ها تمیز کردن کف سر از انواع آلودگی هاست زیرا پوست سر، محل ترشح چربی و تجمع سلول‌های مرده تلقی می‌شود. به همین دلیل باید از شامپو مناسب در شستن پوست سر و ریشه موها استفاده شود. با این حال بخشی از چربی‌های کف سر برای رشد موها مفید هستند و استفاده مداوم از شامپو سبب نابودی آن‌ها و خشکی و شکنندگی موها می‌شود. بنابراین باید در میزان استفاده از شامپو سر، دقت و توجه کافی داشت. هم‌چنین تأمین کیفیت و قیمت مناسب در محصولات مراقبت از مو از جمله شامپوها، از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

 

برای انتخاب شامپو مناسب، در قدم اول شناخت جنس پوست سر و نوع مو ضرورت دارد. پوست کف سر در افراد مختلف به سه دسته چرب، خشک و مختلط تقسیم می‌گردد. هم‌چنین از نظر نوع و جنس، موها به چهار دسته چرب، خشک، معمولی، رنگ شده و آسیب دیده تقسیم می‌شوند. در ادامه به بررسی شامپو مناسب انواع مو می‌پردازیم.

شامپو مناسب موی چرب

موهای چرب نسبت به انواع دیگر مو، پاک‌کنندگی دشوارتری دارند و به پاک کننده‌ای قوی‌ با فرمولاسیونی متفاوت نیازمند هستند. داشتن موهای چرب یک چالش سخت محسوب می‌شود که تنها راه چاره آن، شستن روزانه موها است. علاوه بر این استفاده از یک شامپو مناسب موهای چرب با کیفیت و PH بالا، ناجی افرادی با موهای چرب می‌باشد. شامپو اسپانول مخصوص موهای چرب با PH ۵/۵ مناسب برای شست‌ و شوی موهای چرب می‌باشد. این شامپو چربی مو را کاهش داده و برای مصرف روزانه مناسب است.

از دیگر مشکلات موهای چرب می‌توان به ریزش مکرر آن اشاره نمود. برای درمان و تقویت این نوع از مو، به محصولی با قابلیت کنترل چربی پوست سر، جلوگیری از ریزش‌موها، محافظت از پوست سر و تنظیم ترشحات چربی احتیاج است. استفاده از شامپو کورپورسانو حاوی عصاره گزنه انتخابی درست برای موهای چرب و دارای مشکل ریزش محسوب می‌شود.

شامپو مناسب موهای خشک

موهای خشک فاقد چربی طبیعی مو هستند که در طولانی مدت چرب می‌شوند؛ به همین دلیل معمولا کدر و زبرتر از موهای چرب می‌باشند. انتخاب شامپو با آب‌رسانی مطلوب و حاوی ترکیبات تقویتی برای نشاط و استحکام این نوع مو بسیار مهم است. از مواد طبیعی مهم در بهبود موهای خشک، می‌توان به عصاره گیاه پرخاصیت آلوئه ورا اشاره کرد. گیاه آلوئه ورا دارای میزان زیادی اسیدهای آمینه، مواد معدنی و ویتامین‌های لازم برای نرمی و آب‌رسانی موهای خشک است. شامپو کورپورسانو حاوی عصاره آلوورا کاملا گیاهی، فاقد پارابن و محصولی مناسب برای موهای خشک و شکننده است که سبب نرمی و براقی موها می‌گردد. هم‌چنین این شامپو رطوبت پوست سر را حفظ می‌کند؛ هیدراتاسیون مو را افزایش می‌دهد و موجب تحکیم کوتیکول مو می‌شود.

شامپو مناسب موهای معمولی

موهای معمولی دارای چربی کاملا متعادل هستند و آثار کدری مو در آن‌ها دیده نمی‌شود. این نوع مو در بین افراد به عنوان بهترین نوع مو شناخته می‌شود، زیرا دارای تعادل و درخشندگی همیشگی می‌باشد. برای مراقبت از موهای معمولی تنها نیاز است از شامپویی استفاده شود که موجب افزایش ضخامت و تقویت موها گردد.

شامپو مناسب رنگ‌‌شده و آسیب‌دیده 

موهای رنگ‌شده بسیار زیبا و جذاب هستند ولی باید توجه داشت که برای سلامتی و ماندگاری رنگ موها باید از محصولات مراقبتی باکیفیت برای موها استفاده کرد. برای این نوع از مو مصرف شامپوهایی که با حفظ رطوبت موها به ماندگاری بیشتر رنگ مو و جلوگیری از نابودی ساقه مو کمک می‌کنند، توصیه می‌شود. هم‌چنین این شامپوها باید فاقد سولفات باشند چراکه سولفات حاوی نمک است و در از بین بردن رطوبت موجود در موها بسیار توانا است. از بین رفتن رطوبت موها موجب افزایش خشکی و آسیب پذیری موها می‌شود و رنگ موها را از بین می‌برد. از قابلیت‌های شامپو مناسب موهای خشک‌شده و آسیب‌دیده می‌توان به آبرسانی قوی، افزایش رطوبت، بازسازی و ترمیم، جوان‌سازی و ایجاد شادابی، تثبیت کراتین و رنگ در موها و افزایش درخشش موها اشاره کرد. شامپوهای فری سولفات ماکادمیا از بهترین شامپوهای مناسب موهای رنگ‌شده و آسیب‌دیده هستند که شامل ویژگی‌های نام برده می‌شوند. این محصولات فاقد سولفات، پارابن و گلوتن می‌باشند و هم‌چنین دارای کراتین هیدرولیز شده، آرگان، شیر و عسل نیز هستند.

شامپو مناسب انواع مو

در برخی شرایط افراد امکان تهیه شامپو مخصوص موی خود را ندارند و به یک شامپو مطلوب برای استفاده انواع مو احتیاج پیدا می‌کنند. این شامپو باید سبب تقویت، احیا، نرمی، شادابی و درخشندگی موها بشود و دارای تعادلی از قابلیت‌های گوناگون شامپوهای دیگر باشد. شامپو کورپورسانو حاوی عصاره جینسینگ کاملا گیاهی و مناسب برای انواع مو است. این محصول فوق‌العاده، حاوی عصاره جینسینگ برای بهبود گردش خون پوست سر، دارای فوایدی نظیر احیا و محرک رشد موها و فاقد پارابن می‌باشد.

 

 

نقش ماسک مو، در جوان‌سازی و شادابی موها

ماسک مو در واقع نوعی نرم‌کننده مو با قدرت بالا به شمار می‌رود و دارای مزایای بسیار زیادی برای انواع موها می‌باشد. از این محصول در جهت ترمیم موهای آسیب دیده و بهبود وضعیت انواع مشکلات مو بهره‌گیری می‌شود.

در ادامه به معرفی بهترین ماسک موهای همراه با آبکشی و بدون آبکشی در کاربردهای متنوع می‌پردازیم:
 

معجزه ابریشمی و مخملی موها با استفاده از محصولات تقویتی

امروزه داشتن موهای ابریشمی و مخملی با استفاده از محصولاتی نظیر مواد کراتین، بوتاکس و پلکس کار بسیار آسانی شده است. در ادامه به توضیح و معرفی محصولات مرتبط با این سه عامل معجزه‌کننده مو می‌پردازیم.
 

کراتینه مو

کراتینه مو روشی شیمیایی برای افزایش استحکام، درخشندگی، براقی و لخت شدن موها است که معمولاً در سالن‌های آرایشی انجام می‌شود. در انجام صحیح این فرآیند احتیاج به بهترین مواد کراتین است که موجب احیاسازی و صافی موها بشوند. مواد کراتین پرایم مدل درمال از برترین محصولات در زمینه کراتین مو است. این محصول با فرمولاسیون کاملا گیاهی موجب تسریع در روند بازسازی و ایجاد حالت صاف و براق در موها می‌شود. از دیگر محصولات قوی کراتین می‌توان به کراتین پرایم مدل بیوتانیکس اشاره کرد که ارگانیک، فاقد فرمالدئید و مخصوص موهای نچرال و رنگ شده می‌باشد.


بوتاکس مو

بوتاکس مو روش درمانی عمیقی است که فیبرهای مو را با فیلر می‌پوشاند. در واقع هر تار موی شکسته یا نازکی را با فیلری مانند کراتین پر می‌کند و موجب پرحجمی و درخشندگی موها می‌شود. محصول بوتاکس مو پرایم بیوتانیکس با آب‌رسانی عمیق موها سبب ترمیم، ابریشم سازی و مخملی کردن آن‌ها می‌گردد.

 

پلکس تراپی

پلکس تراپی مو پیشرفته‌ترین تکنولوژی درمانی مخصوص موهای آسیب‌دیده، خشک و شکننده محسوب می‌شود. استفاده از بهترین مواد پلکس تراپی تاثیر بسیاری در نتیجه این فرآیند دارد. مواد پلکس تراپی پرایم درمان صد درصدی کشسانی موها را تضمین میکند و دارای توانایی پیشگیری از آسیب‌های احتمالی هنگام دکلره و رنگ کردن موها می‌باشد. این محصول برای استفاده موهای دکره و کشسان پیشنهاد می‌گردد.

 

 

راز طراوت موها در استفاده از روغن مناسب مو

استفاده از انواع روغن در جهت مراقبت از مو در بازسازی و تغذیه موهای آسیب دیده بسیار تأثیرگذار است. روغن‌ تراپی با آب‌بندی کردن کوتیکول‌ها، نواقص مو را درمان می‌کند و خشکی، شوره و موخوره مو‌ها را از بین می‌برد. هم‌چنین این فرآیند موجب افزایش جریان گردش خون در پوست سر، محافظت از مو در برابر اشعه‌های مضر و آلودگی‌‌های محیطی و از بین رفتن عفونت و التهاب پوست سر می‌شود. از بهترین روغن‌‌های گیاهی می‌توان به روغن رزماری، املا، نارگیل، شی باتر، کنجد، بادام تلخ و... اشاره کرد. در بین این روغن‌ها، روغن آرگان تأثیرگذاری بسیار بیشتری در ایجاد رطوبت، لطافت، طراوت و زیبایی موها دارد. این روغن با نام طلا مایع هم شناخته می‌شود چراکه سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین و مواد مغذی برای تأمین سلامت موها است. برای بهره‌برداری از تمامی خاصیت‌های این روغن فوق‌العاده، باید شکل فرآوری‌ شده و باکیفیت آن را تهیه و مصرف نمود. روغن آرگان میسوری یک محصول کامل و دارای تمامی خواص مورد نیاز برای احیا و مراقبت از مو محسوب می‌شود.

 

 

کلام آخر

تأثیر بی‌نظیر داشتن موهای سالم و باطراوت بر زیبایی افراد، بر هیچ‌کس پوشیده نیست. با بهره‌گیری از نکات و راهکارهای مهمی که در این محتوا ذکر شده است، به خوبی می‌توان سلامتی موها را تامین کرد. در این مقاله به بررسی و توضیح چگونگی مراقبت از مو با استفاده از بهترین و شایسته‌ترین محصولات مراقبتی مو پرداختیم تا شما توانایی خرید محصولات دل‌خواه و مناسب خود را به دست آورید. برای مطالعه بیشتر محصولات، خواندن نظرات کاربران، اطلاع از تخفیفات و موجودی‌ها، مشاهده جزئیات هر کالا و سفارش محصولات برتر در حجم‌های مختلف به فروشگاه آرارو مراجعه فرمایید.

 

نوشته شده توسط فاطمه غدیری نیک

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

مطالب دیگر مجله

جدیدترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش