چرا باید از شامپوهای فاقد سولفات و پارابن استفاده کنیم؟

محصولات بدون سولفات امروزه در مراقبت از مو رشد چشمگیری داشتند اما علت این موضوع چیه؟ آیا سولفات ها و پارابن ها واقعا ضرر دارند و نباید از آنها استفاده کرد؟ در ادامه با مجله آرارو هر آنچه که درباره سولفات ها و پارابن ها نیاز هست بدانید را متوجه می شوید ....

پارابن و سولفات چیست؟

سولفات ها و پارابن ها مواد شیمیایی هستند که به عنوان ماده نگهدارنده پایه آب مانند صابون و شامپو استفاده می شود.

سولفات اساساً سورفاکتانت (ماده پاک کننده) هست؛ به عبارت دیگر ، اثر پاک کنندگی محصول را تقویت کرده و روغن ، جرم و غیره را از بین می برد.

از طرف دیگر ، پارابن ها مواد شیمیایی هستند که برای افزایش ماندگاری محصولات و جلوگیری از رشد باکتری ها و قارچ ها استفاده می شوند.

 

چرا سولفات ها و پارابن ها مضر هستند؟

سولفات ها می توانند پوست و موهای شما را کاملا خشک کنند ، زیرا همه روغن های طبیعی را از بین می برند و می توانند باعث تحریک چشم ، پوست یا پوست سر و ریزش مو شوند. استفاده طولانی مدت همچنین می تواند باعث ایجاد مشکل در ریه ها شود همچنین لازم به ذکر است که سولفاتها از نفت مشتق می شوند و از این رو استفاده از آن برای محیط زیست مضر است و از طرف دیگر ، پارابن ها می توانند باعث واکنش های آلرژیک و یا تشدید ورم پوستی به خصوص در کودکان شوند

چگونه آنها را بشناسیم؟

اگر شامپو یا صابون شما کف می کند ، پس حاوی سولفات است. برای اطمینان بیشتر هم می توانید لیست مواد تشکیل دهنده را که بر روی بسته بندی نوشته شده را مطالعه کنید.

دو سولفات اصلی سدیم لوریل سولفات (SLS) و سدیم لوریت سولفات (SLES) هستند.

پارابن ها هم به عنوان پروپیل پارابن ، بوتیل پارابن و متیل پارابن علامت گذاری می شوند. اما مراقب باشید این فقط کلمات با پارابن نیستند که در محصولات شما به عنوان بنزواتهای آلکیل پاراهیدروکسی وجود دارد.

 

از چه محصولی استفاده کنید؟

برای خلاص شدن از شر سولفات ها ، به دنبال محصولاتی باشید که از پاک کننده های طبیعی مشتق شده از میوه ها و سبزیجات استفاده می کنند. گزینه های شیمیایی ملایم تری در پاک کننده ها می تواند گلوکوزیدها ، سدیم لوریل سولفو استات ، دی سدیم لوریت ، ایزیونات ها و بتائین باشد ، اگرچه ممکن است برخی از افراد آلرژی داشته باشند.

 

برای پاک کردن پارابن ها هم می توانید محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی اتیل هگزیل گلیسیرین ، مشتق شده از گیاهان یا فنوکسی اتانول ساخته شده از الکل اتر باشند. اینها به عنوان گزینه های پارابن در شامپوها ، صابون ها و کف و مواد صابونی و سایر محصولات آرایشی استفاده می شوند.

 

 

۵
از ۵
۱۸ مشارکت کننده

مطالب دیگر مجله

جدیدترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش